4 Langkah Mudah Hilangkan Batuk Dan Kahak Mengunakan Bawang Putih


Sesiapa yang sudah cuba bermacam-macam ubat batuk di hospital, farmasi atau klinik tetapi batuk dan kahak tidak juga mahu hilang patut cuba petua di bawah ini.

Kadang-kadang bila sudah lama sangat batuk-batuk akan membuat dada rasa sakit dan tidak selesa ketika berada di mana-mana. Manakala kahak apabila sudah berkumpul terlalu banyak di tekak akan menyebabkan mudahnya berlaku jangkitan kuman.

Kaedahnya sangat mudah. Hanya gunakan bawang putih sahaja. Kaedah yang murah dan sangat berkesan.

Berikut 4 langkah mudah hilangkan batuk dan kahak dengan bawang putih :

1. Bawang dibasuh dengan kulit-kulitnya sekali. Satu atau dua labu pun boleh.

2. Ambil ceper atau kuali non stik (atau guna kuali ajaib) dan bakar bawang putih dengan kulit-kulitnya sekali. Guna api yang paling kecil atau perlahan. Bakar selama 25-40 minit.

3. Ambil bawang putih yang sudah dibakar tadi lalu dibuang kulitnya dan makan. Ia lembut macam ubi kentang dan kunyah begitu sahaja. Gigit sikit-sikit.

4. Makan sebanyak 5 hingga 8 ulas.


      Baca : 7 Sebab Kenapa Anda Gagal Dalam Bisnes Terutama Pemasaran Online

ADVERTISEMENT
Kesimpulan

InsyaAllah, kalau sebelum ini anda tidak boleh tidur malam kerana batuk yang kuat, kini batuk sudah mula berkurangan atau tidak batuk lagi. Lendir kahak juga mudah kering.

- Daku Amat
Author image
About the Author :

Terima kasih atas kunjungan serta kesediaan anda membaca artikel ini. Kritikan dan saranan dapat anda sampaikan melalui ruangan komentar.

Share This Article:

You might like these as well: