10 Sebab Kenapa Lelaki Untung Kahwini Jururawat


Untunglah jika lelaki memiliki isteri yang bekerjaya, cantik, rajin, lemah lembut dan tidak berkira. Pasti si suami senyum lebar kerana banyak benda yang isteri boleh buat atau dalam bahasa Inggerisnya 'multitasking'.

Tidak dinafikan seorang jururawat atau staff nurse memang kebanyakannya boleh buat banyak kerja dalam satu-satu masa. Dapat isteri cantik, rajin, tidak berkira dan staff nurse sudah semestinya satu bonus buat si suami.

Berikut 10 sebab kenapa lelaki untung mengahwini jururawat :

1. Pandai mengemas katil

Lepas bangun pagi, katil anda mesti sudah siap dikemaskan. Maklumlah sudah biasa buat bedmaking patient sampai 30 katil sehari. Jadi, setakat katil di rumah itu apalah sangat. Bukan ada sampai 5 katil pun.

2. Sudah biasa berasa jijik

Mereka tiada rasa jijik hendak cuci pampers anak. Golongan ini berhadapan dengan kerja kotor hampir setiap hari. Kalau setakat cuci lampin anak, apalah sangat jika hendak dibandingkan dengan apa yang dihadapi di wad.

3. Sistematik

Cuba bayangkan jururawat memasak, mesti bahan-bahan masakan diorganize seperti ubat-ubatan pesakit. Kalau setakat bawang putih 3 ulas campur 100gm ikan bilis, apalah sangat jika hendak dibandingkan dengan katil 1 Pt A, T Metoprolol 50mg BD, T Simvastatin 40mg ON, IV Ceftriaxone 1g OD. Itu baru satu patient.

4. Pandai bab dobi

Anda banyak baju putih? Mesti dapat basuh sekali dengan uniform mereka dan jururawat selalunya tahu combination sabun apa hendak bagi baju putih. Maklumlah daripada time study sudah pakai baju putih.

5. Mereka ini sado-sado

Maklumlah reposition patient 2 hourly, pusing sana-sini, transfer patient katil ke kerusi, kerusi ke kerusi roda. Jimat duit hendak pergi gym.

6. Klinikal sampai ke rumah

Kalau mereka cuci rumah, mereka tidak pakai sabun pencuci lantai tetapi chlorrhexidine dengan alcohol (terbukti secara klinikal).

7. Susah hendak marah

Hendak buat mereka marah? Susah gila. Sebab hari-hari berhadapan dengan masyarakat yang entah apa-apa. Tetapi kalau sudah marah, patient GCS 3 terus improve jadi 20/15.

8. Senang hendak rindu

Mereka boleh bagi anda masa untuk rindu serindunya. Ini kerana jururawat kerja tidak menentu mengikut pada syif. Kadang-kadang sampai 2-3 hari tidak berjumpa walaupun duduk serumah.

9. Pandai ubati luka

Anda terluka kaki akibat terjatuh? Jangankan luka kaki, bedsore kategori 4 pun mereka boleh cucikan. Termasuk juga luka di hati.

10. Pengalaman baru setiap hari

Hari-hari mereka akan cerita pengalaman baru kepada anda. Maklumlah pesakit bertukar-tukar setiap hari.

Kesimpulan

Setelah mengikuti kesemua sebab di atas ternyata pada mata kasarnya memang berbaloi mana-mana lelaki memperisterikan seorang jururawat. Jadi, semoga bertemu jodoh!
Author image
About the Author :

Terima kasih atas kunjungan serta kesediaan anda membaca artikel ini. Kritikan dan saranan dapat anda sampaikan melalui ruangan komentar.

Share This Article:

You might like these as well: