Tips Mudah Untuk Hamil Bagi Pasangan Yang Mahukan Anak


Ramai yang PM, WhatsApp bertanyakan apa tips yang diamalkan untuk isteri mudah hamil. Insya Allah, isteri dan suami boleh amalkan tips di bawah ini. Alhamdulilah, baru buat 3 minggu, sudah ada rezeki dikurniakan Allah cahaya mata.

Apa yang penting kita usaha dan jangan mudah putus asa. Berbaik sangka kepada Allah kerana Allah bertindak menurut sangkaan hamba-Nya.

Berikut tips mudah untuk hamil (pregnant) :

Bahan-bahan :

1. Kurma 1 kilo (syor cari kurma yang jenis betul-betul liat).

2. Susu kambing fresh 1 liter (syor beli 5 botol).

Cara-cara nak amalkan :

1. Isteri ambil segenggam kurma dan suami pun sama juga.

2. Buangkan biji kemudian masukkan dalam blender. Blenderkan kurma dengan susu kambing 1 liter tadi sampai hancur.

3. Hasil blender tadi itu, dibahagikan dua (sama rata).

4. Sebelum minum, niatkan terlebih dahulu supaya Allah kurniakan rezeki zuriat penyejuk mata kepada anda. Baca surah Maryam ayat 1-12, kemudian suami isteri bolehlah minum sampai habis. Jangan simpan tetapi habiskan terus.

5. Keesokkannya dan seterusnya, amalkan setiap hari segelas susu kambing dan 7 biji kurma. Baca surah Maryam seperti dia atas juga.

6. Amalkan secara berterusan, jangan putus asa dengan mengalah sekerat jalan. Sentiasa berbaik sangka dengan Allah. Tunaikan segala kewajipan dan tinggalkan segala larangan Allah. Guna asbab tapi jangan yakin asbab itu yang berkuasa beri manfaat mahupun mudarat. Ini kerana yang berkuasa mendatangkan manfaat mahupun mudarat hanyalah Allah s.w.t bukan makhluk. Tugas kita hanya berusaha dan berikhtiar dengan mencari asbab terbaik bersesuaian dengan keinginan kita. Minta dengan amal ibadat dan doa kepada Allah terlebih dahulu kemudian barulah berikhtiar dengan perantaraan asbab.

Insya Allah, Allah tidak hampakan. Pasangan yang mandul pun mampu pregnant. Selagi ada rahim, selagi itulah boleh mengandung.

Tips ini diperolehi dari sorang ustaz. Ustaz itu kata kadang-kadang wanita tidak mengandung bukan sebab mandul tetapi rahim dikacau jin yang berteduh di situ. Sebab itu disuruh minum susu kambing kerana susu kambing ini musuh kepada jin (jin tak suka susu kambing).

Cubalah, sudah ada tiga orang yang amalkan seperti yang diajar mengikut cara di atas, Alhamdulillah akhirnya mengandung. Sedangkan sudah lima tahun dia tunggu untuk hamil. Insya Allah ada rezeki mereka suami isteri untuk menimang cahaya mata.
Author image
About the Author :

Terima kasih atas kunjungan serta kesediaan anda membaca artikel ini. Kritikan dan saranan dapat anda sampaikan melalui ruangan komentar.

Share This Article:

You might like these as well: