5 Tanda Anda Jatuh Cinta Pada Orang Yang Salah


Tidak ada satu pun yang melarang seseorang untuk jatuh cinta. Jatuh cinta memang boleh membuat seseorang lupa akan segalanya. Namun seseorang tidak pernah memperhatikan kepada siapa dirinya jatuh cinta. Kekadang ramai orang yang jatuh cinta kepada orang yang salah hingga pada akhirnya mereka merasakan sakit hati sendiri.

Oleh itu kamu harus lebih berhati–hati lagi ketika ingin jatuh cinta. Jatuh cinta kepada orang yang salah ini memiliki sejumlah tanda yang dapat diperhatikan.

Berikut 5 petanda anda jatuh cinta pada orang yang salah :

1. Terlalu sering bertengkar

Bertengkar itu normal malahan menyihatkan bagi setiap perhubungan agar tidak terlalu memendam rasa sekian lama yang memudaratkan jiwa. Tetapi kalau sudah selalu sangat bergaduh dengan pasangan, fikir-fikirkanlah sihat celah mana kalau macam itu? Bertambah stress adalah.

2. Merasa rendah diri

Kerap merasa rendah diri dalam hubungan yang kamu jalani? Rasa diri terlalu didominasi oleh pasangan? Hubungan yang sihat seharusnya tidak akan membuat kamu rasa semacam itu. Salah satu keistimewaan mempunyai pasangan hidup adalah memiliki seseorang yang boleh membuat kita rasa percaya diri.

3. Tidak boleh menjadi diri sendiri

Asyik kamu sahaja yang harus menjadi seperti apa yang si dia mahu. Dalam keadaan begitu sampai bila kamu boleh bertahan berpura–pura menjadi orang lain semata-mata mahu menyenangkan hati dia?

Kalau macam inilah keadaannya, confirm kamu sudah jatuh hati pada orang yang salah. Sebab dia tidak boleh terima kamu dengan seadanya dan membuat kamu rasa selesa untuk jadi diri kamu yang sebenar.

4. Merasa tidak dicintai

Apa lagi yang hendak dipertahankan kalau kamu rasa sudah tidak dicintai? Cinta seharusnya tidak bersyarat. Tetapi yakinkah kamu mahu terus bertahan dalam sebuah perhubungan yang tidak pernah buat kamu rasa diperlukan?

Mungkin bagi mereka yang sudah berkahwin dan mempunyai tanggungan keluarga serta anak-anak sudah tentu bukan soal perasaan saja yang menjadi pertimbangan utama. Jadi, terpaksalah korbankan perasaan demi anak-anak. Namun kena usahakan juga macam-macam cara untuk wujudkan semula rasa cinta seperti dahulu.

5. Tiada rancangan masa depan

Sampai bila hendak bercinta tanpa hala tuju? Sampai tua kerepot tunggu nak mereput? Memang tidaklah kan? kalau si dia serius pasti dia tidak sabar untuk hidup bersama kamu.Tetapi kalau setiap kali bila ajak jumpa mak ayah selalu bagi macam-macam alasan, lebih baik kamu fikir dalam-dalam dan matang ke mana hala tuju cinta kamu itu?

      Baca : 5 Cara Mencegah Tumbuhnya Jerawat

Kesimpulan

Seseorang yang menyintai kamu belum tentu baik buat kamu, ketika sifatnya tidak sesuai seperti yang diharapkan, lama-kelamaan hal itu akan merosak sebuah hubungan. Namun, seseorang yang tegar dan kuat akan mampu menerima kekurangan kamu dan tetap sabar menghadapi sikap kamu. Perlahan ketegarannya dapat membuat kamu menjadi lebih baik. Caranya yang sabar adalah bukti dia adalah yang terbaik untukmu.

- Daku Amat
Author image
About the Author :

Terima kasih atas kunjungan serta kesediaan anda membaca artikel ini. Kritikan dan saranan dapat anda sampaikan melalui ruangan komentar.

Share This Article:

You might like these as well: