3 Cara Dapatkan Nombor Akaun Kad Maybank


Terlupa nombor akaun Maybank mungkin pernah terjadi dalam hidup anda. Sebagai akibatnya anda terkial-kial hendak mendapatkan semula nombor akaun Maybank tersebut. Jadi, apa yang harus anda buat untuk dapatkan balik nombor akaun tersebut?

Buat makluman semua, proses buka akaun Maybank zaman sekarang ini mudah, yang mana buku bank sudah tidak perlu cuma perlu buat kad sahaja. Nanti pihak bank hanya akan bagi kad serta detail akaun yang dikepilkan pada satu kertas.

Apa tujuan buka akaun Maybank?

Sejujurnya, dengan adanya kad ATM yang dilengkapi pula debit visa membolehkan anda mendapatkan barang kegemaran secara online sama ada di dalam ataupun di luar negara.

Membeli barang luar negara memang 'favourite' ramai daripada rakyat Malaysia sekarang ini. Di samping itu boleh juga berniaga secara online sama ada sebagai hobi ataupun sebagai usaha untuk menambah pendapatan anda.

Sebelum memulakan hasrat itu segala persiapan berkenaan untuk cara pembayaran dan pembelian untuk barang yang bakal diniagakan itu mestilah dikemaskinikan terlebih dahulu. Tetapi, masalah akan timbul jika anda terlupa no akaun Maybank. Segala urusan dan proses urusniga akan tergendala kalau maklumat perbankan anda tidak lengkap.

Selain mencari sehingga anda mungkin letih dan berputus asa. Anda sebenarnya boleh buat keputusan untuk menelefon 'customer services' Maybank untuk bertanyakan pasal nombor akaun Maybank yang anda terlupa itu.

Selepas menelefon 'customer service', segala pertanyaan tentang cara untuk mendapatkan semula nombor akaun Maybank akan terjawab. Kepada sesiapa di luar sana yang mengalami masalah terlupa nombor akaun Maybank bolehlah merujuk 3 cara di bawah ini :

1. Check di mesin ATM

1. ● Masukkan kad ATM.
2. ● Pilih menu 'Pilihan Lain-lain'.
3. ● Pilih 'Mini Statement'.
4. ● Print 'Mini Statement' tersebut.
5. ● Boleh rujuk pada slip tersebut ada terpapar no akaun Maybank anda.

2. Check guna Maybank2U

1. ● Login Maybank2u.
2. ● Check bahagian 'Account Detail'.
3. ● Kalau tiada Maybank2U, anda boleh terus buat dan automatik bank akan beri nombor akaun anda.

3. Tanya di kaunter

1. ● Bank akan beri satu borang.
2. ● Isi borang itu dan bank akan beri detail akaun anda.

Sebagai maklumat tambahan, nombor akaun kad Maybank anda tidak boleh diberi melalui phone. Ini kerana nombor akaun setiap individu ada privatetynya. Tidak boleh beri sebarangan, oleh itu anda perlu guna cara di atas.

Kesimpulan

Apa sahaja hal yang berkaitan dengan perbankan sama ada dari segi maklumat dan lain-lain yang anda rasakan penting buat anda hendaklah anda 'alert' dan simpan di tempat yang betul. Ini kerana boleh jadi ia penting untuk anda jadikan rujukan sekiranya ada hal-hal mustahak melibatkan institusi perbankan.
Author image
About the Author :

Terima kasih atas kunjungan serta kesediaan anda membaca artikel ini. Kritikan dan saranan dapat anda sampaikan melalui ruangan komentar.

Share This Article:

You might like these as well: